|
"....یک مسئله پدیدهی زمینخواری است. البتّه پدیدهی زمینخواری پدیدهی جدیدی نیست؛ قدیمی است؛ ما از دورهی نوجوانی و جوانی مکرّر میشنفتیم زمینخواران، زمینخواران! خب، توقّع این بوده است که در نظام اسلامی و جمهوری اسلامی این پدیده متوقّف بشود؛ اجازه ندهیم کسانی بیایند با دستاندازی به زمینهای گوناگون اطراف شهر و حومههای شهر و مناطق خوب، ثروت عمومی را بهنوبهی خود تبدیل کنند به ثروت شخصی. این بوستان عظیمی که فرض کنید در فلان نقطهی شهر واقع است، یک ثروت عمومی است؛ [اینکه] کسانی بیایند با زرنگی، با دستکاری کردن قانون، با احیاناً خریدنِ یکی دو نفر آدم سستعنصر در فلان دستگاه، این ثروت عمومی را تبدیل کنند به ثروت شخصی خودشان، خیلی رنجآور است! پیروفرمایش امام خامنه ای پیرامون زمین خواری،بنادارم بصورت خلاصه این پدیده شوم درشهرستان کنگان برسی نمایم، آیافرمایش امام خامنه ای مصادیقش درکنگان ما وجود دارد؟ آیا زمین خواری وکوه خواری ودریا خواری درکنگان ماسابقه دارد؟ چه کسانی فعالیت مجرمانه انجام می دهند؟ ازچه شگردهایی استفاده می نمایند،درپناه چه افرادی با پشتیبانی وحمایت چه سازمانی سودهای کلان به حیب مبارک خودونزدیکانشان واردمی کنند،درشعارقشنگ وزیبای خدمت رسانی به افرادمحروم وفقیرچه خیانتهایی و سؤ استفاده هایی مرتکب می شوند، درشهرکنگان وشهر شیراز ساختمانهای گران قیمت می سازندیاخرید می کنند، وقتی به زندگی مادی این نوع افرادنگاه می کنیم، می بینیم بهترین خودروها،بهترین خانه ها بهترین زمینها در بهترین مکانها ،متعلق به این افراد است!بیشترین مسافرتهای زیارتی وتفریحی همین افراد استفاده می کنند،اغلب خود،دوستان ،نزدیکان ،همشهریان محترمشان سودهای کلان وثروتهای بادآورده بدست آورده اند. درآینده شگردهای تصاحب زمین که خودوافرادنزدیک به خودوهمشهریان محترمشان استفاده مطلوب نموده اند، بدون بردن نام به صورت خلاصه اشاره می نمایم.
+ نوشته شده در پنجشنبه بیست و هشتم اسفند ۱۳۹۳ساعت 5:42  توسط راوي
|
خدا کند همه اسرار بخصوص اسرار جنگ فاش شود... به گزارش جهان، صفحه گوگل پلاس "غریب شلمچه" نوشت:
+ نوشته شده در پنجشنبه بیست و یکم اسفند ۱۳۹۳ساعت 7:52  توسط راوي
|
- به گفته رئيس سازمان انرژي اتمي ايران، مذاکرات هستهاي اخيراً در بخش فني هستهاي (تعهدات ايران) پيشرفتهاي خوبي داشته است. ظاهرا طرف ايراني با اين موارد موافقت کرده است: (۱) تغيير سايت آب سنگين اراک به آب سبک، (۲) توقف کامل فردو، (۳) توقف غني سازي ۲۰ درصد، (۴) پذيرش سقف ۶ هزار سانتريفيوژ نسل اول، (۵) تغيير چيدمان سانتريفيوژها (۶) بازرسي سرزده و گسترده و .. . البته آمريکاييها هم بالاخره پذيرفتهاند که مواد غني شده به خارج از ايران منتقل نشود. برخي میپرسند با امتيازهاي اعطايي ايران که تا اين لحظه به صورت توريه آميز از سوي تيم ديپلماسي انکار ميشود، از صنعت هستهاي چه باقي ميماند؟
۲- از ارتباط امتيازها فوق با خطوط قرمز که بگذريم، بالاخره در توافق نهايي بايد رفع تحريمها به عنوان مهمترين امتياز درخواستي ايران محقق شود. بارها رئيس جمهور محترم و وزير خارجه کشورمان بر حذف تمامي تحريمها تاکيد کردهاند. اما بر اساس اطلاعات منتشر شده (که تجربه تکذيبيهها صحت آن را تاييد ميکند) لغو تحريمها از سوي طرف غربي به صورت تدريجي و صرفا در موارد زير صورت ميگيرد: الف) لغو تحريمهاي هستهاي (و نه تحريمهاي موشکي) با تصويب قطعنامهاي ويژه از سوي شوراي امنيت سازمان ملل ب) لغو دستورهاي اجرايي رئيس جمهور آمريکا صرفا در موضوع تحريمهاي هستهاي (و نه ساير تحريمها: موشکي، تروريسم و حقوق بشر) ج) لغو تحريمهاي اتحاديه اروپا ۳- سوال اين است؟ تحريمهاي فوق شامل چه مواردي است؟ بالاخره بعد از توافق نهايي کداميک از تحريمها واقعاً برداشته ميشود؟ به عنوان مثال: - آيا بانکهاي ملت، ملي، تجارت، صادرات، توسعه صادرات ايران، صنعت و معدن، سينا، رفاه، انصار، سپه و شعب و سابسيدريهاي خارجي آنها ميتوانند مجددا به برقراري روابط کارگزاري با بانکهاي خارجي بپردازند؟ - آيا شرکتهاي خارجي ميتوانند مجددا آزادانه نفت و فرآوردههاي نفتي از ايران خريداري کنند؟ - آيا بانک مرکزي مجددا ميتواند آزادانه با بانکهاي خارجي روابط کارگزاري داشته باشد؟ - آيا ميلياردها دلار منابع ارزي مسدود شده بانک مرکزي ايران در بانکهاي خارجي آزاد ميشود؟ - آيا شرکت ملي نفت و شرکت نيکو مجددا ميتوانند حساب فعال در بانکهاي خارجي داشته باشند؟ - آيا شرکت کشتيراني (IRISIL) ميتواند مجددا در بانکهاي خارجي حساب فعال داشته باشد؟ - آيا شرکت کشتيراني و شرکت نفتکش ايران مجددا ميتوانند به بنادر اروپايي تردد کند؟ - آيا شرکتهاي خارجي مجددا ميتوانند پوشش اتکايي به شرکت نفتکش و شرکت کشتيراني ايران ارائه کنند؟ - آيا دسترسي به سوئيفت براي بانک مرکزي و بانکهاي تجاري فوق الذکر برقرار ميشود؟ - آيا منع خريد طلا و دلار توسط ايران برداشته ميشود؟ - آيا شرکتهاي خارجي ميتوانند مجددا در پروژههاي نفت و گاز ايران سرمايهگذاري کنند؟ - آيا فروش بنزين و گازوئيل به ايران و از جمله شرکت هواپيمائي هما آزاد ميشود؟ - آيا ورود کشتيهاي خارجي به بنادر ايراني از جمله شهيد رجايي مجددا آزاد ميشود؟ - آيا سرمايهگذاري شرکتهاي خارجي در پالايشگاهها و پتروشيميهاي ايران آزاد ميشود؟ ۴- ظاهرا هيچ يک از تحريمهاي فوق بعد از توافق نهايي برطرف نميشود! چرا که هيچ يک از تحريمهاي فوق جزو امتيازهاي اعطايي طرف غربي نيست. موارد فوق همگي مربوط به تحريمهاي ثانويه کنگره آمريکاست که از موضوع امتيازهاي داده شده خارج است. هيچکدام از اين تحريمها، از لحاظ حقوقي تحريم هستهاي محض (Nuclear Sanctions) نيست و ترکيبي است. از لحاظ قانوني هم اختيار لغو اين تحريمها دست رئيس جمهور آمريکا نيست. علاوه بر اين تحريمها، هنوز گزينههاي ديگري براي تحريمهاي بيشتر باقي مانده که اتفاقا در نيمه راه تصويب توسط کنگره آمريکاست. از لحاظ ساختار حقوقي آمريکا هم کنگره الزامي به پذيرفتن توافقنامه ندارد (همانطور که ۴۰ سناتور متذکر شدند). در ساختار حقوقي آمريکا، توافقنامههاي دولت آمريکا با ساير دولتها وقتي الزام قانوني دارد که به تصويب کنگره برسد. اينجاست که بايد به زيرکي طرف غربي آفرين گفت! (اگر متهم به همراهي با نتانياهو نشويم) ۵- بيش از ۹۰ درصد تحريمهاي مهم و اثرگذار مربوط به ۴ قانون زير است که اميدي به لغو يا حتي تعليق آن در توافق نهايي نيست. البته شايد دولت اميد، اميدوار است که بتواند از طريق مذاکره مشکل را حل کند. اما به هر حال دواي اساسي براي رفع مشکل، اقتصاد مقاومتي است که اتفاقا تحقق آن جايگاه طرف ايراني درمذاکرات را هم کاملا دگرگون خواهد کرد. به اميد آن روز.
+ نوشته شده در چهارشنبه بیستم اسفند ۱۳۹۳ساعت 6:54  توسط راوي
|
پایگاه اطلاعرسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیتالله العظمی خامنهای، از مخاطبان خود خواست مهمترین و بهیادماندنیترین جمله حضرت آیتالله خامنهای در سال ۱۳۹۳ را انتخاب و آن را از طریق همین صفحه ارسال یا آن را به شمارهی ۲۰۱۱۰ پیامک کنند؛ این نظرسنجی تا بیست و چهارم اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
پایگاه اطلاعرسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیتالله العظمی خامنهای برای سهولت انتخاب مخاطبان جملات برگزیده را نیز منتشر کرده است که در ادامه میآید: آنچه در این سال جدید پیش رو داریم، عبارت است از اقتصادی که به کمک مسئولان و مردم شکوفایی پیدا کند، و فرهنگی که با همت مسئولان و مردم بتواند سمت و سوی حرکت بزرگ کشور ما و ملت ما را معین کند. لذا من شعار امسال را و نام امسال را این قرار دادم: «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی». ۱۳۹۲/۱۲/۲۹ پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۳ اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که مقاوم است؛ با تحریکات جهانی، با تکانههای جهانی، با سیاستهای آمریکا و غیر آمریکا زیرورو نمیشود؛ اقتصادی است متکی به مردم. ۱۳۹۳/۰۱/۰۱ بیانات در حرم مطهر رضوی آن جوانهایی که در تهران، در شهرهای گوناگون، در استانهای مختلف، در خود مشهد، در بسیاری از شهرهای دیگر کار فرهنگی میکنند، با ارادهی خودشان، با انگیزهی خودشان کار را هرچه میتوانند بهطور جدی دنبال کنند و ادامه بدهند. ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
+ نوشته شده در یکشنبه هفدهم اسفند ۱۳۹۳ساعت 18:24  توسط راوي
|
گروه تاریخ – رجانیوز: ۱۴ اسفندماه سالروز درگذشت محمد مصدق، نخست وزیر ایران در دوره ملی شدن صنعت نفت است. وی در ۱۴ اسفند ۱۳۴۵ هجری شمسی و در سن ۸۴ سالگی در حالی که از سالهای از بیماری سرطان رنج می برد، در احمدآباد، محل تبعیدش درگذشت. به گزارش رجانیوز، شاید بتوان فراز و فرود محمد مصدق در ماجرای ملی شدن صنعت نفت، نخست وزیری، قیام مردم به رهبری روحانیت در ۳۰ تیر برای حمایت از نخست وزیری مصدق و سپس کودتای انگلیسی - امریکایی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و برکناری مصدق، یکی از عبرتآموزترین برهههای تاریخ معاصر ایران برای آموزش سیاست ورزی، شناخت مولفهها و ساختارهای اجتماعی موثر قدرت در داخل و همچنین شیوه صحیح سیاست ورزی در عرصه سیاست خارجی باشد. اینکه تا چه حد میتواند به جای اعتماد به ساختارهای درون زای قدرت مثل نهادهای مردمی – مدنی و دینی همچون روحانیت، برای سیاست ورزی و موفقیت سیاسی در داخل، به قدرت خارجی اعتماد کرد، عبرتی بزرگ است که میتوان از مسیر پیموده شده توسط محمد مصدق به آن دست یافت. پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، سال گذشته و به مناسبت سالگرد ملی شدن صنعت نفت، مجموعهای از بیانات رهبری معظم انقلاب در تحلیل حرکت مصدق و علت شکست وی را با عنوان «ظهور و سقوط مصدق» منتشر کرد، که به نظر میرسد با توجه به شرایط روز کشور و به بهانه سالروز درگذشت مصدق، انتشار مجدد آن خالی از لطف نباشد.
دیدار محمد مصدق و هری ترومن رئیس جمهور امریکا
سخنان حضرت آیتالله خامنهای که در این صوت بشنوید
* دشمن فهمید که راز پیروزی ملت ایران چیست؛ لذا درصدد برآمد تا سیاسیّون و سردمداران دولتی را از روحانیت و دین جدا کند. آنها را از آیةاللَّه کاشانی جدا کردند و بینشان فاصله انداختند و متأسفانه موفّق هم شدند. از سی تیر ۱۳۳۱ که مرحوم آیةاللَّه کاشانی توانست ملت ایران را آنطور به صحنه بیاورد، تا ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که عوامل امریکا در تهران توانستند مصدّق را سرنگون و تمام بساط او را جمع کنند و مردم هیچ حرکتی از خود نشان ندادند، یک سال و یک ماه بیشتر طول نکشید. در این یک سال و یک ماه، با وساطت ایادی ضدّ استقلال این کشور و با توطئه دشمنان این ملت، دکتر مصدّق مرتّب فاصله خود را با آقای کاشانی زیاد کرد، تا اینکه مرحوم آیةاللَّه کاشانی چند روز قبل از ماجرای ۲۸ مرداد نامه نوشت - همه این نامهها موجود است - و گفت من میترسم با این وضعی که دارید، علیه شما کودتا کنند و مشکلی به وجود آورند. دکتر مصدّق گفت: من مستظهر به پشتیبانی مردم ایران هستم! اشتباه او همینجا بود. ملت ایران را سرانگشت روحانیت - کسی مثل آیةاللَّه کاشانی - وادار میکرد که صحنهها را پُر کند و به میدان بیاید و جان خود را به خطر بیندازد. در ۲۸ مرداد که کاشانی منزوی و خانهنشین بود - و در واقع دولت مصدّق او را منزوی و از خود جدا کرده بود - عدم حضور او در صحنه موجب شد که مردم نیز در صحنه حضور نداشته باشند؛ لذا کودتاچیهای مأمور مستقیم امریکا توانستند بیایند و بهراحتی بخشی از ارتش را به تصرّف درآورند و کودتا کنند. یک مشت اوباش و الواط تهران را هم راه انداختند و مصدّق را سرنگون کردند. پس از آن، دیکتاتورىِ محمدرضاشاهی به وجود آمد که بیستوپنج سال این ملت زیر چکمههای دیکتاتوری او لگدمال شد و ملی شدن صنعت نفت هم در واقع هیچ و پوچ گردید؛ چون همان نفت را به کنسرسیومی دادند که امریکاییها طرّاحی آن را کردند. هرچه دشمن خواست، همان شد؛ به خاطر جدا شدن از روحانیت و دین. اینها عبرت است.
+ نوشته شده در شنبه شانزدهم اسفند ۱۳۹۳ساعت 5:49  توسط راوي
|
آقای هاشمی و دوستانشان در دولت بیشتر از آن که در پی عمل به وعدههای خود باشند، سخنرانی و مصاحبه و همایش به مردم تحویل دادهاند و اکنون که یکسال و چند ماه از عمر دولت یازدهم میگذرد، با انبوهی از وعدههای بر زمین مانده روبرو هستند، و متاسفانه به جای این که از تجربه ناکام گذشته پند بگیرند و مسیر حرکت خود را به سوی منافع ملی و رسیدگی به امور ضروری و حیاتی مردم تغییر دهند، به فرافکنی روی آورده و موانع فرضی میتراشند
به گزارش جهان، حسین شریعتمداری در یادداشتی نوشت:
+ نوشته شده در جمعه پانزدهم اسفند ۱۳۹۳ساعت 6:59  توسط راوي
|
پیام تسلیت در پی درگذشت فرزند مرحوم آیتالله سید روحالله خاتمی
حضرت آیتالله خامنهای در پیامی درگذشت امالشهید خانم خلیلی فرزند مرحوم آیتالله سید روحالله خاتمی را تسلیت گفتند.
پیام تسلیت در پی درگذشت والده آقای دکتر احمدینژاد حضرت آیتالله خامنهای در پیامی درگذشت والدهی آقای دکتر محمود احمدینژاد -رئیسجمهور دورههای نهم و دهم و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام- را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد دام توفیقه درگذشت بانوی پرهیزگار و انقلابی والدهی ماجده را به جنابعالی و سایر بازماندگان محترم تسلیت میگویم و برای ایشان رحمت و مغفرت واسعهی الهی را مسئلت مینمایم. سید علی خامنهای ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ سلام حضرت امام خامنه ای دوپیام درگذشت بستگان دو رئیس جمهورسابق تسلیت گفتند،مقام ولایت به ماکدمی دهند،بقول خطیب تواناماخیلی زرنگ باشیم،مطلب بگیریم،تنبل نباشیم که امام خامنه ای توجزئیات وارد شودوهمه چیزبگوید، ماباید تشخیص بدهیم امروزچه وظایفی داریم ،بگیریم که مقام ولایت چه وظایفی برعهده ماگذاشته وازرهروان چه انتظاراتی دارد.
+ نوشته شده در پنجشنبه چهاردهم اسفند ۱۳۹۳ساعت 6:55  توسط راوي
|
|